En fråga

På mitt inlägg om fosterdiagnostik vill jag igen påpeka att det endast handlade om barn med ds som faktiskt kommer få ett värdigt liv och leva det som alla andra, bara lite extra hjälp. Självklart är fosterdiagnostik bra om man letar efter annat som skadar barnet efter födelsen och givetvis är det upp till var och en MEN likaväl som ni har era åsikter måste jag få ha mina och skriva ut dom om jag känner för det :)
Hur som helst så fick jag en fråga om jag hade behållt Milan om jag vetat att han hade downs syndrom och ärligt talat är det ett lätt svar för mig även om jag inte varit i den sitsen. SJÄLVKLART hade jag behållt honom. Faktum är att min mamma berättade för mig att när jag var yngre och lekte med dockor så sa jag till henne att "det gör ingenting om jag får ett barn som är annorlunda, alla barn är välkomna." Därför vet jag med mig att jag hade fött honom med eller utan downs syndrom. 





#1 - - Anonym:

Som mamma till Julia och mormor till Milan kan jag med säkerhet säga att Milan hade funnits idag även om Julia och Björn fått veta innan. Du har alltid värnat om alla barns lika värde sen du var liten.
Kommer du ihåg vad som hände några dagar innan Milan kom till världen? Tänker ibland på det ❤
Älskar er / mamma

Svar: ❤️❤️❤️❤️
julia bergman

#2 - - Ida:

❤❤❤❤

#3 - - Sofie:

Måste bara säga att jag tycker att du är fantastisk julia. Du är verkligen en förebild för oss mammor och speciellt för oss som är yngre. Tack för en underbar blogg. ❤️

Svar: Nämen tack snälla. Gud vad glad jag blir! ❤️
julia bergman

#4 - - Tove:

Såg er på nyhetsmorgon vilken underbar liten familj! Jag har arbetat hela mitt liv inom LSS och lärt känna många underbara människor med DS! Föräldrar som er idag har helt andra förutsättningar i samhället, ni ställer mer krav på att era barn ska växa upp som vilka andra barn som helst och de unga med DS man möter i sitt arbete idag är så mycket mer rustade för livet än i början av mitt yrkesliv. Lev med Milan precis som ni verkar göra ju mer erfarenheter han är med om ju bättre förutsättningar och erfarenheter i livsryggsäcken har han och det kommer han ha nytta av. Alla barn måste få trilla och resa sig igen det är en del av livet. Tack för ni delade med er av er erfarenhet. Stor kram till Milan <3

Svar: Tack för din fina kommentar! :) ❤️
julia bergman

#5 - - Anonym:

Jag har också arbetat inom LSS i många år, främst med barn och ungdomar. Det har varit de bästa åren av arbete, att få förmånen att möta dessa underbara människor. De lär oss otroligt mycket om hur man ska vara, alltid ärligt och inget hymmel.Så tack för att ni delar med er om er fina pojke och familj!

#6 - - Anonym:

Vilken hemsk kommentar från en elak människa.Sådär uttrycker man inte sig.Man behandlar människor som man själv vill bli behandlad och har du inget snällt att säga så håll då tyst.Jag tror att ni är här och har fått Milan (som helt klart är underbar som alla andra barn i världen)för att visa resten av världen att kärleken är oändlig oavsett vad man föds med.All kärlek och styrka till er ❤️

Svar: Åhh tack snälla för din fina och peppande kommentar :) ❤️
julia bergman

#7 - - Malin :

Svar till anonym : Du måste vara riktigt korkad som skriver att du skulle ta bort barnet om det skulle ha down syndrom. Tänk om någon skulle välja bort dig. Finns faktiskt människor med down syndrome som har värdefullt liv som skrattar och är glad och till och med kan läsa lite och skriva och alla är olika osvs diagnos. Kolla bara den här flickan jag smälter såå söt https://youtu.be/aV6Av4WdCOc ❤️❤️❤️Kram