Hoppas jag har er kvar

Jag vet att jag har varit så dålig på att uppdatera er men har varit mycket med försäljning av huset, inskolning på förskolan och flyttat till nya boenden. Ja ännu en gång med turen på vår sida har allt gått väldigt bra. Huset blev sålt och det var en snabb affär, vi båda hittade nya boenden nästan direkt och Milan trivs som fisken i vattnet på förskolan. Kan inte påstå att allt har gått som en dans men det blev ju bra till slut. 

Ni får gärna ställa lite frågor och så kring allting så jag vet vad ni vill läsa för det är såååå svårt när man inte skrivit på ett tag. Tänkte iallafall dela med mig av lite härliga bilder. ❤️❤️ (han växer så det knakar, synd jag inte kan lägga in videoklipp..) 

Han var lagom nöjd i pulkan uppe i Idre! 😍😍



Med kompisen Levis ❤️❤️

Julafton ❤️




Julbak



#1 - - Anonym:

Du kan väl berätta lite mer om hur ni haft de under uppbrottet, vart ni bor, hur du jobbar, vad är era planer längre fram :) hur går de med pojkens utveckling?:) han är så fin! Kul att du hittat tillbaka igen!!!

#2 - - Anonym:

Vart bor ni nu? :)

Svar: Vi bor i en varsin lägenhet i Vinslöv :)
julia bergman

#3 - - Patricia:

Helt underbara bilder! Han är ju bara för söt! :)

Svar: Tack snälla! :)
julia bergman

#4 - - Fjäril:

Vilken härligt positiv blogg, bättre kunde ju inte Milan ha det och så fint du klär honom!!!

Svar: Åhh vad roligt att höra. Tack snälla :)
julia bergman

#5 - - Tove:

Äntligen! Jag har saknat er!

Svar: ❤️❤️
julia bergman

#6 - - Anonym:

Skulle va roligt att höra om hans utveckling, språket och om han går.Vad man gör på förskolan för honom Har saknat din blogg 💕💕om denna lille sötnos

Svar: Åhh roligt att höra. Ska absolut skriva mer om hans utveckling. :) 💗
julia bergman

#7 - - Caroline:

Tycker inte att du behöver berätta om er separation. Det är väl ingen som har med det att göra. Fortsätt att berätta om er vardag och om din härliga son :-)Hans utveckling och livet med honom. Hur det går med handbollen o.s.v. Kram

Svar: Roligt att höra! Tack :)
julia bergman

#8 - - Anonym:

Va roligt att du är tillbaka har saknat din blogg 💕 med din härliga lille prins. Skriv gärna om hur han har de på förskolan och vad dom gör för att han ska ha det så bra som möjligt Hur han utvecklas och i vilken takt med språk och motorik
Kram 💕

Svar: Det ska jag absolut skriva om :) 💗
julia bergman

#9 - - Anonym:

Han är så fin er pojke 😍 Din blogg har hjälpt mig mkt, minns när jag låg inne när vi väntade på provsvaren angående Ds då löste jag din blogg och det kändes så bra! Tack!!!

Svar: Åhh vad roligt att man kunnat vara till någon nytta. Tack! :) 💗
julia bergman

#10 - - Marie Englund:

Härligt att se att ni har det bra. Fina ni 💞💞

Svar: 💗💗
julia bergman

#11 - - Erik:

Skulle vilja veta om det är något speciellt ni önskar upplevelsemässigt? Vi är några vänner som skulle vilja göra något, arrangera något i Skåne för barn med DS. Vi har själva varken barn eller anhöriga med DS men det är något i oss som gör att vi vill engagera oss, göra något. Samtliga av oss bor inte alls långt från Vinslöv och arrangemanget kommer vara i någon av orterna runt Hässleholm.

Vi har kontakter, en viss ekonomi och viljan att göra något. Däremot behöver vi input på vad som skulle kunna tänkas uppskattas både för er som föräldrar såväl som för Milan och barn i samma situation. Planen för nu är att bjuda hem samtliga familjer i Skåne för en heldag med aktiviteter, kanske börjar vi småskaligt och tar det därifrån eller slår vi på stort med en gång. Skulle du/ni ha någon idé, stor som liten, tveka inte att kommentera här.

Svar: Åhh det låter spännande. Kommer gärna iallafall. Tror faktiskt att det skulle uppskattas med bara en liten träff också. Alltid roligt att kunna dela och dela med sig av erfarenheter :)
julia bergman

#12 - - Anonym:

Klart du har oss kvar! Tänkte höra om du kan tänka dig att föreläsa för mina elever någon dag? Du är himla stark och har världens finaste guldklimp:).

Svar: Åhh tack snälla. Föreläser gör jag gärna då jag tycker det är oerhört viktigt att folk kan se det positiva! :)
julia bergman

#13 - - Anonym:

Hade varit kul med en träff för oss med Ds barn 😊 Jag vet inte om du hört talas om Guldfiskarna i Malmö? En träff varje onsdag kl 14.30 på HAB i Malmö där brukar vi med Ds barn ses (även syskon) Kom dit en dag, man kan bada eller bara mysa och efteråt brukar vi fika och prata.
Kram Camilla (mamma till Liam)
Tack för en jätte fin blogg

Svar: Det hade det verkligen varit! :) åhh det lät verkligen trevligt. Är ni många där? Ska försöka ta mig i kragen och komma dit en dag :)
julia bergman

#14 - - Anonym:

Det är lite olika, igår var där tex 5 barn med Ds och ibland är där 10.